piątek, 29 lipca 2011

Urodzinowy tort


Zobaczyłam kiedyś motyw świnki w błocie na torcie na kotlet.tv i zapragnęłam zrobić go z okazji moich urodzin. Wszyscy byli nim zachwyceni, zarówno moimi autorskimi świnkami jak i smakiem. Boski Marian nie mógł wyjść z podziwu :) To były cudowne urodzinki w gronie najważniejszych!
Poniżej podaję przepis na prosty biszkopt. Następnego dnia przecięłam go na pół, nasączyłam go espresso z wódką i wyłożyłam w środku nutellą i malinami. Błotko zrobiłam z kremowej masy, którą używałam do muffinek (przepis) z dodatkiem 5 łyżek kakao.
SKLŁADNIKI (na średniej wielkości tort z jednym nadzieniem w środku)
4 jajka
Pół szklanki mąki
4 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Pół opakowania cukru wanilinowego
Białka ubijamy na sztywną pianę. Kontynuujemy dodając cukier, cukier puder, a potem żółtka. Następnie za pomocą łyżki delikatnie dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia. Pieczemy zaraz po przelaniu do formy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 35 minut.
Smacznego! :)
ps. sama sobie zazdroszczę Boskiego Mariana :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz