środa, 21 października 2009

Słodki poranek dla Niego


Studia pochłonęły mój wolny czas. Na szczęście wyhamowałam i wracam do przyjemności jaką jest dla mnie gotowanie. Mam nadzieję, że moje gotowanie sprawia też przyjemność Boskiemu Marianowi. Dzisiaj skoro świt postanowiłam zrobić mu słodką niespodziankę w postaci cynamonowych muffinków z jabłkiem. To moje pierwsze muffinki, zrobione w foremkach do kruchych babeczek. Jestem z tego wypieku całkiem dumna :) Podaję poniżej przepis na 8 niewielkich muffinków, który jest zbiorem zmodyfikowanych przeze mnie przepisów z różnych stron internetowych.

SKŁADNIKI: tanie jak barszcz

1 spore jabłko

¾ szklanki mąki

2 łyżeczki proszku do pieczenia

Szczypta soli

1 górkowata łyżeczka cynamonu (wedle uznania mniej lub więcej)

3 łyżeczki cukru migdałowego

¼ szklanki cukru

1 małe jajko

1/3 szklanki mleka

2 duże łyżki rozpuszczonego masła

Smarujemy formę do muffinek masłem. Jeśli nie posiadacie specjalnej formy tak jak ja, posypcie dodatkowo foremki bułką tartą. Mieszamy w jednej misce suche składniki (mąka, cukier, cynamon, sól, proszek do pieczenia, cukier migdałowy). Następnie mieszamy w drugiej miseczce jajko, mleko i rozpuszczone masło. Do miseczki z suchymi składnikami wlewamy mokre oraz pokrojone w kosteczkę jabłko i wszytko mieszamy. Przekładamy masę do formy i wkładamy muffinki do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na około pół godziny.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz