czwartek, 16 września 2010

Zostało Wam jeszcze trochę ciasta francuskiego?


Bo mi tak. Dlatego jakiś czas temu zrobiłam przekąskę z ciasta francuskiego na ostro. Był błysk w oczach Boskiego Mariana i wykrzyknik: „dobre!”, więc polecam :)

Ponieważ to nowy rok pichcenia postanowiłam wprowadzić pewną nowość na blogu. Poza przepisamy będę także oceniać danie pod względem cenowym.

Oto sporządzony przeze mnie wyznacznik cenowy:

2-8 zł/osobę- tanie danie

8-15zł/osobę- średnio tanie danie

15-wzwyż zł/osobę- droga potrawa

SKŁADNIKI (na przekąskę dla 4 osób) tanie jak barszcz

Opakowanie ciasta francuskiego (ja używam firmy FROSTA)

15 dag szynki

20 dag żółtego sera

Czerwona papryka

1 jajko

¼ szklanki mleka

Ciasto rozwałkowujemy na stolnicy. Smarujemy płaty jajkiem rozbełtanym z mlekiem. Posypujemy pokrojoną w kostkę szynką, startym żółtym serem i sproszkowaną, czerwoną papryką. Kroimy plastry na paski i skręcamy je w zakręcone paluszki bądź zwijamy w chrupiące kuleczki. Układamy na blaszce wyłożonej papierem i pieczemy w rozgrzanym do 180 stopni piekarnik przez około 15 minut. Doskonałe do dipów czosnkowych i pomidorowych. Doskonałe na sobotnie kino domowe.

Smacznego! :)

2 komentarze: