niedziela, 29 lipca 2012

Owocowe orzeźwienie


W taki upał nie mam serca włączać piekarnika i dosłownie dokładać do pieca moim domownikom. W zamian za to, serwuje orzeźwiające koktajle. Ostatni, koktajl z borówkami, brzoskwinią i śliwkami, wyszedł naprawdę fenomenalny i oryginalny w smaku, dlatego dzielę się tym przepisem poniżej. Do wybranych przeze mnie owoców szczególnie dobrze pasuje nutka bazylii. To koktajl z ciekawym charakterem. Boski Marian co prawda nie miał okazji go jeszcze spróbować, ale jak zobaczy ten wpis, może szybciej do mnie przyjedzie na degustacje :) 

SKŁADNIKI (na trzy porcje)
1 szklanka borówki amerykańskiej
3 brzoskwinie
10 śliwek
3 listki bazylii
¾ szklanki jogurtu pitnego truskawkowego
1 łyżeczka cukru trzcinowego
Opcjonalnie kostki lodu

Owoce sparzamy. Śliwki i brzoskwinie obieramy ze skórki i wyjmujemy z nich pestki. Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy. Można również zmiksować je z kostkami lodu, wtedy koktajl będzie rzadszy, ale i zimniejszy.

Smacznego :)

ps. koktajl w błyskawicznym tempie wypił nawet mój tata, który raczej stroni od owoców :)

4 komentarze:

  1. O tak ,proszę jeden...pyszny koktajl,lecę do Lidl po borówki i wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie daj znać, jak Ci smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  3. podoba mi się takie połaczenie smaków

    OdpowiedzUsuń
  4. Niebanalne, musi nieźle orzeźwiać!

    OdpowiedzUsuń