poniedziałek, 6 lipca 2015

Sałatka na upalną kolację

Na temperatury, którymi nas przywitał lipiec, najlepiej sprawdzają się lekkie sałatki. Na wczorajszą kolację z Boskim Marianem postanowiłam wymyślić coś nowego i dzisiaj się tym z Wami dzielę. Będzie to przepis na sałatkę z pomidorkami koktajlowymi zapiekanymi w sosie teriyaki. Oprócz tego, że jest smaczna, to szybko się ją przygotowuje (co jest szczególną zaletą w te upały). Polecam!

SKŁADNIKI

200g pomidorków koktajlowych (ja wybrałam dwa rodzaje: żółte i czerwone)
½ cebuli
sos teriyaki
szczypiorek
świeża bazylia
3 ząbki czosnku
½ kapusty pekińskiej
1 ogórek konserwowy
1 łyżka musztardy
1 łyżka miodu
1 łyżeczka brązowego cukru
sól, pieprz (opcjonalnie: sos sojowy)


Pomidorki kroimy na pół, mieszamy w miseczce z sosem teriyaki, oliwą z oliwek, cukrem, solą i pieprzem. Dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Wykładamy warzywa na blasze i pieczemy około 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Kapustę, szczypiorek i bazylię siekamy. W oddzielnym naczyniu przygotowujemy dressing: mieszamy oliwę z oliwek, przeciśnięty przez praskę czosnek, musztardę i miód. Ostygnięte pieczone pomidorki i pokrojony w kostkę ogórek dodajemy do kapusty ze szczypiorkiem i bazylią, polewamy wszystko dressingiem, posypujemy świeżo mielonym pieprzem i mieszamy. Sałatka gotowa! Smakuje zarówno solo jak i z dodatkami. Ja podałam ją z chlebem razowy smażonym w jajku na maśle i posmarowanym delikatnym twarożkiem. 

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz