sobota, 18 lipca 2015

Słodko i pikantnie


 

Czasem wyjdzie mi przypadkiem coś ekstra i wtedy wołam na cały głos Boskiego Mariana do kuchni, żeby natychmiast spróbował mojej potrawy. Tak było z tym sosem. Jedliśmy go jeszcze przed obiadem, prosto z garnka, bo był tak zaskakujący i smaczny. Dzielę się więc z Wami przepisem na słodko-pikantny sos paprykowy z kurczakiem. Do doskonałe na lato lekkie danie.



SKŁADNIKI (na 4 porcje)
3 kolorowe papryki
1 ostra papryczka (ja użyłam pomarańczowej papryczki fresno)
1 cebula
3 ząbki czosnku
1 pęczek szczypiorku
pierś kurczaka
200g słodkich pomidorków koktajlowych (cherry) – ja użyłam trochę czerwonych i trochę żółtych
oliwa z oliwek
sól, łyżeczka brązowego cukru, majeranek, słodka i ostra papryka, świeża bazylia, świeżo mielony pieprz

Cebulę kroimy w piórka, czosnek w paseczki i smażymy na rozgrzanej oliwie. Posypujemy sproszkowaną papryką. Dodajemy pokrojone w paseczki papryki (także chili) i nadal smażymy. Przekładamy warzywa do rondelka, a na patelni smażymy pokrojoną pierś kurczaka. Pomidorki cherry blenderujemy ze świeżą bazylią. Usmażonego kurczaka dodajemy do papryki i zalewamy musem z pomidorków i bazylii. Doprawiamy solą, cukrem, świeżo mielonym pieprzem i majerankiem. Dusimy pod przykryciem około 20 minut. Na koniec wrzucamy pokrojono drobno szczypiorek. Wspaniale smakuje z makaronem. Przed podaniem udekorowałam danie kleksem jogurtu naturalnego i świeżymi pomidorkami koktajlowymi.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz