wtorek, 8 września 2009

Od początku

Na początku należałoby napisać jak to się stało, że zaczęłam gotować. Sama w to do końca nie wierzę, nie mówiąc o moich bliskich ;) Wszystko zaczęło się z miłości do Boskiego Mariana. Był to początek sierpnia, gdy Boski Marian postanowił mnie odwiedzić. Nie widzieliśmy się szmat czasu, więc chciałam żeby było odświętnie i magicznie i fiołkowato. Postanowiłam zbliżyć się do ideału     i coś mu wreszcie upiec. Wtedy naszło mnie na cynamon. Zresztą nie dziwne- to moja ulubiona przyprawa. I tak przypomniałam sobie ciasto, które dostałam na 17 urodziny od koleżanki ze szkoły średniej- ciasto marchewkowe. Podarunek ten był bardzo spektakularnym gdyż został mi wręczony na dworcu centralnym z wbitą po środku białą, dużą świecą (wyglądającą trochę jak gromnica :D). Znalazłam w sieci najprostszy przepis z największą ilością cynamonu na ciasto marchewkowe i dzielę się nim z Wami poniżej. Niestety nie pamiętam, na jakiej stronie znalazłam tą inspirację, ale jestem wdzięczna tej nieznanej mi osobie. Wraz ze wzrostem ciasta w piekarniku wzrastało moje kulinarne ego. Dzięki temu niesamowicie smacznemu plackowi, (który smakuje trochę jak piernik i zachowuje świeżość przez kilka dni!:)) dowiedziałam się jak wspaniałą sprawą jest gotować pyszności dla kogoś, kogo się kocha. Polecam! :)

SKŁADNIKI (spora porcja):
1 i ¼ szklanki oleju
4 jaja
2 szklanki drobno utartej marchewki (około 4, 5 marchewek)
2 szklanki mąki
2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu (u mnie z górką:))
2 łyżeczki (płaskie) sody oczyszczonej
Szczypta soli
(według uznania można dodać orzechy bądź rodzynki i dodawać go po cynamonie do ciasta)

Ucieramy jaja z cukrem na puszystą masę. Dodajemy stopniowo mąkę i olej, na końcu marchew, proszek do pieczenia, sodę, cynamon. Użyłam do tego zwykłego miksera. Wykładamy na wyłożona papierem do pieczenia brytfannę. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut. 

Po upieczeniu i wystudzeniu posypałam cukrem pudrem. Można także sporządzić polewę (np. gotować na małym ogniu aż do rozpuszczenia cukru: czubatą łyżkę kakao, 4 łyżeczki cukru, łyżeczkę masła i 2 łyżeczki zimnej wody). Uważam jednak, że ciasto jets wystarczająco słodkie po prostu z cukrem pudrem.

Smacznego :)
Ciekawostka
Cynamon ma właściwości antyseptyczne i orzeźwiające. Wzmacnia i ożywia tkanki. Poprawia trawienie. Pomocny na przeziębienia i kaszel. ( A. Dasa "Kuchnia Kryszny. Indyjskie potrawy wegetariańskie")

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz