sobota, 2 stycznia 2010

W zeszłym życiu byłam na pewno zgrabną Chinką


Wbrew pozorom nie leniłam się kulinarnie podczas tej świątecznej przerwy. Mam kilka ciekawych, zaległych przepisów do zaproponowania. Zacznę od kawałków piersi z kurczaka w słodkawym sosie i sezamie, które doskonale nadają się zarówno na obiad jak i przekąskę na przyjęciu. Mięsko to sporządziłam specjalnie dla Boskiego Mariana na obiad w zeszłą środę i gdybym nie zapomniała posolić ryżu z którym je podałam myślę, że z miejsca poprosił by mnie o rękę ;) przygotowanie tych kurczaczków jest naprawdę proste i daje dużo satysfakcji. :) Przepis jest kompilacją różniastych przepisów znaleźnych na stronach specjalizujących się w chińszczyźnie.


SKŁADNIKI (porcja na dwie osoby) cena do zniesienia
Podwójna pierś z kurczaka
½ szklanki sezamu
Olej
2 jajka
2 łyżki mąki
2 łyżki wody
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżki keczupu
1 łyżka cukru trzcinowego
1 łyżeczka kwasku cytrynowego lub soku z cytryny
1 łyżka wody

Piersi z kurczaka kroimy na niewielkie kawałki. W miseczce mieszamy aż do połączenia składników: jajko, mąkę, wodę i mąkę ziemniaczaną. Następnie zanurzamy w niej kawałki kurczaków. W głębokiej patelni lub woku rozgrzewamy porządnie dużo oleju (około 3 cm) i wrzucamy do niego mięso obtoczone w naszym cieście na wolnym ogniu. Smażymy około 3 minut (aż troszkę zbrązowieją) i po odsączeniu kawałków kurczaka z tłuszczu przekładamy je na drugą patelnię z niewielką ilością oleju. Smażymy na wolnym ogniu dodając kilka łyżek wcześniej sporządzonego sosu (wymieszać: keczup, cukier, kwasek cytrynowy i wodę bądź skorzystać z gotowego sosu np. słodko -kwaśnego). Smażymy około minuty ciągle mieszając następnie posypujemy wszystko sezamem i znów chwile mieszamy. Po około 30 sekundach zdejmujemy mięso z patelni i gotowe.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. oooo, jakie fajne - lubię takie:) ewentualnie kiedyś tam możesz mi zrobić:P
    pozdro:)

    OdpowiedzUsuń