niedziela, 31 stycznia 2010

Zielony atakuje



Dwa lata temu pracowałam w bardzo dobrej restauracji, jako kelnerka. Nauczyłam się tam jeść brokuły a nawet trochę paprykę. Jednak za żadne skarby nie chciałam spróbować szpinaku, mimo wielu wysiłków ze strony szefa kuchni. Trawiasty kolor potrawy o lepkiej konsystencji mnie odrzucał. Teraz bardzo żałuję, że nie dałam się przekonać do degustacji. Im dłużej siedzę w kuchni tym mam większa ochotę na próbowanie czegoś nowego. Postanowiłam, więc upichcić coś ze szpinakiem. Przypomniało mi się jak serwowałam w restauracji jedną z tamtejszych wariacji na temat szpinaku w postaci zagryzki do piwa (szpinak na ostro i nachosy). Podjęłam próbę przyrządzenia szpinaku na ostro w postaci dipu z grzankami. I muszę przyznać, że był wyśmienity! To świetna, bo zdrowa i smaczna, zakąska. Idealna na dzisiejszy mecz i wieczorne kino domowe. Polecam wszystkim. Postaram się do szpinaku w tej postaci przekonać też Boskiego Mariana, ale muszę robić to bardzo ostrożnie, żeby nie uciekł ;) (Przekąska jest prosta i błyskawiczna!)

SKŁADNIKI (na dwie miseczki dipu) tanie jak barszcz
Pół opakowania mrożonego szpinaku
Pół serka topionego w kostce (najlepiej śmietankowego)
2 łyżeczki sosu chili
Szczypta estragonu i oregano
2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
Łyżka masła
Pieprz
Sól

Grzanki:
Chleb tostowy (6 kromek)
Łyżka masła
Opcjonalnie stary żółty ser

Na paleni rozgrzewamy masło i kładziemy na nim kostki mrożonego szpinaku. Następnie dodajemy serek topiony i mieszamy. Czekamy aż szpinak się rozpuści i zaczynamy doprawiać go przyprawami. Najlepiej jest próbować w trakcie przyrządzania- szpinak ma to do siebie, że jest mdły, więc nie bójcie się potraktować go sporą ilością przypraw. Całkowite rozpuszczenie szpinaku i doprawienie go zajmuje około 10-15 minut. Najlepiej w tym samym czasie podgrzać masełko na drugiej patelni. Chleb tostowy kroimy w podłużne paseczki (bardzo wygodnie się nimi macza w szpinaku). Wrzucamy go na patelnie, posypujemy startym serem (opcjonalnie) i podgrzewamy przez około 4 minuty, co jakiś czas mieszając. Szpinakowy dip przekładamy do małych miseczek/filiżanek i podajemy w towarzystwie zapieczonych paseczków chleba tostowego.

Zdrowego smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz